08 kwietnia 2012

Wielka Sobota...

Kto powiedział, że prezenta możemy robić sobie tylko z okazji grudniowych świąt. Jest Wielka Sobota a ja skoczyłem w dwa miejsca. Efekty ?..

...kupiłem sobie podobno genialny płyn chłodniczy marki Texaco. Wydłużona żywotność, niesamowita jakość - jezu chyba dochodzę :P

...w każdym razie olej tego amerykańskiego producenta sprawdzał się w mercu. Przedstawiciel koncernu z którym mam pewien układ mieszka trzy przecznice ode mnie. Prócz tej wygody robi mi dobrze, tfu, dobre ceny...





 ...wyjazd z domu w ten specyficzny dzień, w którym na ulicach nie ma praktycznie już ludzi, sygnalizatory mrugają leniwie w ciągu dnia na żółto, budki z kebabem zioną zimnem, przyniósł jeszcze jedną nowość na mym parapecie...

...okazało się, że w Białasie jeździłem na dwóch rożnych wkładkach gumowych przednich kielichów. Jedna chyba oryginalna cienka, wykonana z elastycznej gumy, druga prawie centymetr grubsza twarda jak John McClane...

...dzięki liście zamienników opracowanej przez Przemka zakup tego typu gumowego wkładu wyrównującego końcówkę zwoju w sprężynie przedniej nie stanowił problemu. Podleciałem dziś do InterCars'u i kupiłem "gumki" Topran. Marki podobno całkiem dobrej, dedykowanej na tył Seat'a, VW Golfa 2 i 3 i tego typu paździerzy. Numer katalogowy tego ustrojstwa to OE 1H0512149...




5 komentarzy:

  1. Po której stronie była grubsza wkładka?

    OdpowiedzUsuń
  2. W serwisówce do 1.3 wkładki kielichów mają różne numery zależnie od strony. Po mojemu od strony kierowcy ma być grubsza bo tam jest zawsze obciążony bardziej. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.

    OdpowiedzUsuń
  3. wiesz co... demontowałem 1,5 roku temu a wtedy nie wyczaiłem którą skąd wyjąłem. Oczywiście ma to sens co mówisz, że auto klęka bardziej po stronie kierowcy, który w większości przypadków, jeździ sam. Brałem to pod uwagę, ale po za faktem różnicy w grubości [ ponad 0,5cm ] to guma była bardzo twarda a druga nie dość że niższa, to z mięciutkiej gumy. W efekcie różnica w wysokości auta sięgała ponad 1cm na stronę...

    OdpowiedzUsuń
  4. Może i strona kierowcy jeździ bardziej obciążona, ale w Polsce strona pasażera jeździ po większych dziurach zazwyczaj bo nasze piękne drogi bliżej krawężnika często bywają w kiepskim stanie... idąc dalej tym tropem to należałoby dawać inne amortyzatory na lewą i prawą stronę i sprężyny też i jeszcze wiele innych elementów zawieszania... tak czy siak uważam, że bez sensu dawać inne wkładki z prawej i inne z lewej strony.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zwłaszcza jak auto jest zmodzone konkretnie a jeździ głownie w cyklach wyznaczanych przez czerowny alarm

    OdpowiedzUsuń

wyrzuć to z siebie...