07 kwietnia 2012

cewki się poleruje...

Tak to jest jak się człowiek nie zna. Dobrze, że jest ten blog, bo moje błędy są zaraz wyłapywane przez znawców tematu...

...pomalowane cewki jak się okazało wyglądałyby owszem ładnie ale totalnie nie spełniałyby swojej roli. Nie bez znaczenia jest bowiem fakt, iż metalowa obudowa, dotyka cewek bezpośrednio a całość jest zmasowana z silnikiem i skrzynią biegów. Także efektem moich prac lakierniczych byłoby ich odizolowanie a to pewnie wpłynęłoby negatywnie np. na pracę silnika lub instalacji elektrycznej...

...teraz już wiem, dlaczego cewki się poleruje i ma to sens :D

...będąc tego świadomym wziąłem je ponownie na warsztat i przyznaję, że zajęły mi jakieś 3 godziny pracy. Po pierwsze musiałem zmyć lakier, po drugie przeszlifować je papierem 400, 800, 1200 a następnie przepolerować wstępnie Automaxem a wykończyć Autosolem. Nie byłem przekonany co do bling motywu pod maską, ale chcąc nie chcąc, był to jedyny sposób ich odświeżenia. Sam uchwyt, pomalowałem od zewnątrz farbą temperaturową na biało, ale tym razem ich wewnętrzna powierzchnia jest przeszlifowana do gołego metalu...




 ...po za tym założyłem dziś alternator wraz z paskiem klinowym Continental'a - Contitech. Jest on póki co napięty tylko wstępnie. Całe okablowanie zostawiłem na później...




...wysuszone już sprężyny tylne, przetarłem dziś delikatnie włókniną ścierną i pomalowałem na czarną satynę. Przyznaję trochę z oszczędności lakieru w wersji połysk. Przy dzisiejszej, całkiem dobrej pogodzie, zdążyły wyschnąć na dworze. Nie myśląc zbyt długo, zabudowałem je w wahacze wraz z amortyzatorami od Matiza, zakupionymi jeszcze do Reda. Są o jakieś 3 cm krótsze od serii i gdyby nie chora gleba jaką chce osiągnąć byłyby w sam raz...



2 komentarze:

  1. Cewki w polerce wyglądają pięknie. W teorii nie da się ukryć, że lakier na cewkach zapewni izolację... ale także lakier na ich obejmach przez które dopiero masa podpięta jest do skrzyni i silnika może pogarszać "masowanie"... Tak naprawdę trzeba by było wypolerować cewki i dać obejmy np. ocynkowane... ale może się nie znam.

    OdpowiedzUsuń

wyrzuć to z siebie...