05 stycznia 2013

dwadzieścia miesięcy...

 Zacznę nietypowo od krótkiego oświadczenia...


...Robert [ RedDevil ], jeśli to czytasz to wiedz, że nie mam żalu za to jak mnie potraktowałeś. Masz inne zmartwienia niż moje marudzenie. Choć nie powiem, bo czułem się wkurwiony. Jednak stało się jak się stało i dajmy już spokój. Poradziłem sobie sam. Mam tylko jedną maleńką, tyci, kurewsko delikatną prośbę - ani mi się waż oceniać, krytykować, a tym bardziej wyśmiewać mojego wyboru. To decyzja podjęta świadomie, poprzedzona czasem spędzonym na necie, skonsultowana z paroma osobami. Niedokonana w przypływie chwili, tak jak poprzednio. Dlatego jeśli nie pomagasz, to chociaż nie przeszkadzaj i nie krytykuj...

...i jeszcze jedno...

...Sepo, serdeczne dzięki za stos porad i godziny cierpliwości jakiej doświadczyłem i wreszcie za pomoc w wyborze tego właśnie jednośladu...


...minęło ponad dwadzieścia miesięcy od momentu, w którym skradziono mi mój ukochany rower. Nie powiem bardzo mi go brakuje, co trochę przekłada się na utrzymywanie w ryzach wagi...

...jakiś czas temu uzbierałem potrzebny budżet do zakupu nowego bicykla, a wierzcie mi nie było to zadanie łatwe. W każdym razie udało się. Suma jaką dysponowałem może nie była ogromna, ale pozwalała kupić coś naprawdę przyzwoitego, coś co nie rozsypie się po pierwszej jeździe...

...początkowo chciałem aby tematem zajął się RedDevil. Dla mnie jest specem i mentorem w tych sprawach, ale wiadomo ma inne priorytety. Temat upadł. Musiałem więc radzić sobie na własną rękę. Sporo chodziłem w poszukiwaniu czegoś odpowiedniego. Nie chciałem bowiem popełnić błędu jakiego nie ustrzegłem się biorąc poprzedniego bike'a. Otóż Mangusta, której stałem się dumnym posiadaczem, była trochę za mała i przy dłuższym użytkowaniu męczyła mnie. Głównie kolana i nadgarstki dostawały ostro po dupie. Wyciąganie siodełka w kosmos nie przynosiło już pożądanych efektów. Drugim kluczem był osprzęt. Ja po prostu nie potrafiłem w pełni wykorzystać możliwości jakie dawał mi ten Amerykanin...

...przed podjęciem tej ostatecznej i obfitującej w reperkusje decyzji, byłem w wielu miejscach w Łodzi, odwiedziłem mnóstwo sklepów tak aby realnie usiąść za sterami jakiejś bestii i dobrze się w niej poczuć. Doszedłem do wniosku, że musi to być rama "L", a  w niektórych przypadkach, w zależności od producenta "XL". Nie miałem żadnych wygórowanych oczekiwań. Chciałem aby rower był sprawny, bezawaryjny i ładny...

...każdy sklep oferował coś innego, a każdy sprzedawca mówił jakie rzeczy są istotne, oczywiście zupełnie inne niż jego poprzednik. Mając mętlik w głowie większy niż twórcy warszawskiego metra, pogubiłem się zupełnie. Wpadłem jednak na pomysł, że zajrzę do sklepu, w którym zakupiłem ostatnio Mongoose'a. Wizyta trwała więcej niż dobrą godzinę. Pytałem o wszystko, bez skrępowania, a jako laik, uwierzcie mi, była tego gruba lista. Udało mi się zasiąść za kierownicą paru modeli i zdecydowałem się na markę GT. To również amerykański producent i z tego co wiem, bardzo solidny...

...nie chcąc dokonywać wyboru tak jak wtedy z marszu, w przypływie głupiego impulsu, pożegnałem się ze sprzedawcą i uderzyłem na net w celu wyszukania najlepszej oferty. Głównie chodziło o cene, ale i model był istotny. Wiadomo, że każdy niesie za sobą trochę inne rozwiązania stylistyczne, trochę inną kolorystykę czy dizajn...

...i wiecie co ? Znalazłem rower, który mi się spodobał. Właśnie tam, na necie, a konkretnie na serwisie Allegro. Wszystko tak jak trzeba, odpowiedni rozmiar i pieniądze którymi dysponowałem...

...zdjęcia pochodzą z aukcji, także nie są zbyt dobre i szczegółowe. Dają jednak wystarczający pogląd na moje marzenie. Obiecuję, że jak tylko przyjdzie koleś z "Siódemki" i dzwoniąc do drzwi, krzyknie - "kurier !", zaraz Was o tym powiadomię i zrobię własne fotki. Doczekać się nie mogę...


...o to on:










...wiem, że to diametralnie inna konstrukcja. Nawet inna liga, ale rower MTB nie jest mi już potrzebny. 99% tras robię w mieście, na równej, gładkiej nawierzchni. Nie ważę już 140kg, także taka maszyna spokojnie mnie udźwignie...

...rower to coś w stylu holendra, właśnie marki GT. Model Rapid Transit jest w stanie idealnym. Posiada 7 biegów. Jest w rozmiarze 59,5cm i stoi  na kolach 28 cali. Osprzęt to sprawdzona konstrukcja zbudowana na tylnej piaście Shimano Nexus 7 z szybką i płynną regulacją biegów. Obręcze Weinmann USA, korby SR Saker, opony Schwalbe Road Cruiser, hamulec Shimano LX...

...jak tylko go zobaczyłem, od razu się zakochałem. Spojrzałem tylko na rozmiar, zestaw fotek i zaraz zadzwoniłem. Przez telefon udało mi się cenę stargować na 465,00zł z wysyłką...

...wreszcie nie będę się obawiał zostawić go na mieście czy klatce schodowej na krótką chwilę. Bo to, że będę go wnosił do domu jest już pewne...

...cieszę się niesamowicie, ponieważ wracam na szlaki. Wracam do gry moi mili...

... a kto wie, może kiedyś pobawię się w zmianę jego stylistyki. To całkiem przyjemna i ciekawa baza. Póki co jednak czekam na kuriera i chce się nim nacieszyć takim jakim jest...

3 komentarze:

  1. Fajny ;) klasyczny, bez zbędnych udziwnień i bajerów. Poprostu rower :)
    Życzę przyjemnego użytkowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duże propsy należą się Sepo, który podpowiedział, doradził, zerknął i dał cynk, że to słuszny wybór.

      Jest prosty, bo taki miał być. Ostatnio zajarałem się ostrym kołem, a to taki rowerowy naked :)

      Usuń

wyrzuć to z siebie...