23 listopada 2010

w miarę profesjonalnie...

Nadal do przodu, choć w swoim tempie, ponieważ ciężko godzić zarabianie kasy z robieniem auta. Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło i już niedługo zobaczycie na co ten cały hajs...

...teraz wróćmy do meritum sprawy. Wysezonowane panele zmatowiłem papierem 240 na sucho "z pierwszego". Widać na fotkach, że początkowo mimo iż wydawało się, że są już dobrze dotarte na powierzchni dało zauważyć się delikatne plamki...





...oznaczało to, że podkład ma jeszcze delikatne zagłębienia od natrysku. Dopiero drugie szlifowanie przyniosło efekt...




...wszystko było gładkie jak pupcia Doroty Gardias i w celu wyeliminowania rys na podkładzie, całość przeszlifowałem na mokro papierem 800...



...teraz zabrałem się za nawiercanie otworów pod głośniki. Dzięki Odesowi, który naprawił mi stojak [ tak on ma migomat w przeciwieństwie do niektórych ], mogłem tę pracę przeprowadzić w miarę profesjonalnie i poprawnie...




...wyposażony we wkręty do drewna średnicy 3,5mm i długości 50mm oraz w wiertła 2,4mm oraz 4mm przystąpiłem do pracy. Uchwyt pod Celme przydał się, ponieważ pozwolił mi przeprowadzić nawiert precyzyjnie i niemal idealnie równolegle do ściany panelu MDF. Nawiercając to ręcznie prawdopodobnie otwór byłby minimalnie większy i nie idealnie prosty. Pracę trzeba zacząć od ustawienia sobie pierścienia montażowego, tak aby był wycentrowany w stosunku do okrągłego pierścienia dystansowego...



...zaznaczamy sobie markerem 4 punkty. Zdejmujemy go i wiercimy. Wkręty średnicy 3,5mm w rzeczywistości mają dwa wymiary. Po zewnątrz skrzydełek mają wspomniane 3,5 ale ten a'la pręcik ma 2,8. Aby całość wyszła ciasno wybrałem wiertło 2,4, ponieważ MDF jest materiałem miękkim...




...warto samą górę otworów powiększyć sobie wiertłem np.4mm tak aby wchodzący wkręt nie rozsadził Wam części wierzchniej panelu, czyli skorupy z żywicy szklanej...



...mając te otwory ponownie nakładamy pierścień montażowy ale tym razem wraz z głośnikiem. Wkręcamy wkręty parę milimetrów wgłąb tak aby całość ustabilizować. Ja zdecydowałem się na wywiercenie jeszcze 4 dodatkowych otworów a tego nie przewidywał plastikowy pierścionek, dlatego ponowny nawiert trzeba było przeprowadzić poprzez głośnik, plastikowy uchwyt i dalej w panelu - wiertłem 2,4mm...





...głośnik wydmuchujemy dokładnie powietrzem, ponieważ opiłki masy papierowej, żywicy i szpachlówki nie wpływają pozytywnie na ich późniejszą pracę. Po zdjęciu głośnika i plastikowego kołpaka otwory ponownie rozwiercamy większym wiertłem...



...tak przygotowane głośniki przetarłem benzyną ekstrakcyjną i zapodkładowałem cieniutką warstewką zwykłego podkładu w sprayu, tylko po to by odizolować szpachlówkę od lakieru....

...następnym razem prawdopodobnie uda mi się je prysnąć...

1 komentarz:

  1. Podziwiam Cię za tą wytrwałość i pieczołowitość przy szlifowaniu!

    btw. mam identyczny stojaczek pod wiertarkę, tylko niestety jedyną pasującą wiertarkę Celmy jaką miałem ukradli mi przy włamaniu do garażu...

    OdpowiedzUsuń

wyrzuć to z siebie...